Friday, April 02, 2010

Trädgårdsarbete light

Idag var jag bara tvungen att göra ett litet, litet städryck på balkongen, trots mina föresatser att inte göra många knop alls över huvud taget under påskledigheten. (Det är för sjutton bara tio veckor kvar tills vi, om allt går som det ska, blir föräldrar, det gäller att vila upp sig). Men jag klippte bort alla döda sommarblommor från förra året. De var nästan döda redan när vi flyttade hit, men balkongen har verkligen inte fått någon uppmärksamhet sedan vi flyttade hit. Det enda som var grön var hammarbytaklölken, den är förvänandsvärt fin just nu. Och vad som mer var fint, om än inte så grönt, var knopparna på mina blåsippor! Vilket fynd!

6 comments:

Jo said...

oh, en balkong :) Det skulle jag inte tacka nej till!

Förresten: Du vet inte om man kan köpa sättpotatis på Botan? Jag har för mig att du var med i något potatistest något år..?

lisa said...

Balkong är det bästa! vår förra låg i norrläge och hade ständig storm, så det ska bli kul med en man kan vara på :)

Jodå, potatis ska man kunna köpa, finns i butiken om den inte tagit slut. Om jag kommer ihåg det ska jag fråga på tisdag så att det alldeles säkert finns kvar.

lisa said...

Sättpotatisen har inte börjat säljas ännu, det var jag som var lite tidig...

Jo said...

Tack! Tjoa gärna till när de dyker upp! I år ska det odlas, hurra! (Vi har redan två sorter som förgror (Minerva och Bintje), men det vore kul med ännu fler! )

lisa said...

Ska försöka hålla koll och tjoa till!

lisa said...

Idag såg jag de första potatisanra på väg ner mot butiken!